Náš program

 

Rozumem a odpovědností

 

  1. Udržitelný rozvoj města pro spokojený život všech věkových skupin
  2. Environmentální odpovědnost našeho města i každého z nás
  3. Efektivní radnice i městem zřízené právnické osoby
  4. Občan a široká volba aktivit
  5. Vzájemnost a spolupráce je základem úspěchu

 

Udržitelný rozvoj města pro spokojený život všech věkových skupin

  • Neoddělujeme město a městské části. Černovír s Václavovem, Kerhartice, Knapovec s Dolním a Horním Houžovcem, Hylváty s Duklou jsou pro nás nedílnou součástí města. Je odpovědné prosazovat vyvážený ekonomický, sociální a environmentální rozvoj města.
  • Naší prioritou je zkvalitňování veřejného prostoru.
  • Budeme pokračovat v revitalizaci areálu bývalé Perly, kde prosadíme parkovací dům a podpoříme vybudování veřejného prostoru pro setkávání občanů.
  • Naše populace stárne, musíme být připraveni na vyšší poptávku po místech v domovech důchodců a domech s pečovatelskou službou. Modernizace, kapacitní rozšíření a zajištění důstojného života a služeb pro seniory je pro nás nutností. Řešením je výstavba nového pavilonu stávajícího domova důchodců, investice do nového moderního propojeného celku a výstavba komunitních domů pro seniory.
  • Z důvodu uzavření školní jídelny u gymnázia a její nutné demolice podporujeme výstavbu nové jídelny.
  • Naší snahou bude rozšíření předškolních zařízení včetně vzniku dětských skupin.
  • Budeme řešit otázky spojené s dostupností bydlení, nedostatkem bytů a lokalit pro výstavbu rodinných domů. Dokončíme přípravu nových stavebních parcel v lokalitě Nová Dukla. Podpoříme výstavbu soukromých developerů, ale pouze za předpokladu, že bude v souladu s platnými regulativy, které život ve městě, jeho údržbu, dopravu, ale ani vlastní životní prostředí občana města nebude nikterak omezovat.

Vykročme s odpovědností

 

Environmentální odpovědnost našeho města i každého z nás

  • Energetická krize s generačně dlouhodobými důsledky včetně klimatických změn vyžaduje důsledná řešení. Nová energetická koncepce a promyšlený nákup energií je nutností. Finanční šok bude pravděpodobně značný, musíme snížit energetickou náročnost městských budov, škol, školek, domova důchodců a sociálních služeb, bazénu, veřejného osvětlení, světelných reklam, slavnostního nasvícení apod.
  • Zaměříme se na údržbu a smysluplné rozšiřování městské veřejně přístupné zeleně a oddechových, nejen historicky tradičních, míst v okolí města, k přírodě ohleduplné hospodaření v městských lesích se snahou využití nových přístupů.
  • Zajistíme zkvalitnění údržby a důstojnost pietních míst včetně všech hřbitovů.
  • Město musí být čisté a uklizené včetně všech jeho částí v každém ročním období. Budeme se snažit minimalizovat vznik odpadů na straně města a motivovat k odpovědnému nakládání s odpady včetně odpovídajícího nastavení poplatků.
  • Spolehlivá, kapacitně, cenově a časově vyhovující městská doprava může přispět ke zmírnění dopravní zátěže města. Samozřejmostí je dopravní propojení s městskými částmi a další dopravní obslužností. V sezóně přidáme autobusovou zastávku „Aquapark”.
  • Snaha o protipovodňová opatření v Kerharticích nesmí polevit, abychom předešli ohrožení životů a škodám na majetku. Jednoznačně podporujeme zasakování dešťové vody v krajině vyplývající z vládního programu na omezení dopadů sucha.

Ne pouze pro nás tady a teď, ale především pro budoucnost

 

Efektivní radnice i městem zřízené právnické osoby

  • Jsme pro výraznou redukci neekonomické, neefektivní a občana obtěžující papírové. Podporujeme elektronickou a digitální administrativu i u městem zřizovaných nebo založených organizací a právnických osob.
  • Zastupitelé, radní, členové výborů a komisí musí jít v elektronické komunikaci příkladem. Všichni naši zastupitelé, radní a minimálně předsedové výborů a komisí budou mít elektronické podpisy a budou upřednostňovat elektronickou formu práce.
  • Co největší transparentnost a otevřenost radnice by měla být samozřejmostí, stejně tak věrohodnost, neporušitelnost a bezpečnost procesů rozhodování, úřadování a administrativy. Transparentnost spatřujeme zejména ve srozumitelném zveřejňování alespoň základních informací o všech výběrových řízeních a o přidělování dotací s jasně a předem stanovenými podmínkami.
  • Občanům chceme podávat informace přehledně, srozumitelně a strukturovaně. Komunikace s radnicí včetně životních situací by měla současně umožnit podání s možností volby formy a s nadřazeností té elektronické v automatické propojenosti s administrativními elektronickými systém.
  • Rozšiřující se elektronická identita, datové schránky a elektronické podpisy občanů umožňují fungování úřadu 21. století pod „jednou elektronickou střechou“. Technický a technologický vývoj, postupující digitální gramotnost, elektronické úřadování a komunikace nepotřebují v nadsázce žádnou budovu.
  • Městské společnosti Tepvos a Kabelová televize Ústí nad Orlicí budou pokračovat v rozšiřování a zvyšování úrovně svých služeb.

Zdravý selský rozum a odpovědnost

 

Občan a široká volba aktivit

  • Samospráva je na prvním místě službou svému občanovi a musí vytvářet podmínky pro jeho spokojený život včetně různorodých volnočasových, kulturních a sportovních aktivit.
  • S veřejností budeme komunikovat otevřeně, s širším využitím moderních technologií.
  • Naším cílem je přehledná podpora smysluplných projektů a nápadů, na základě srozumitelných a předem daných pravidel pro jednotlivce, spolky i organizace města.
  • Pozornost si zaslouží řešení multifunkčního prostoru v areálu bývalé betonárky Prefa a vize jejího propojení se sportovišti za účelem rozvoje celého sportovního areálu.
  • Opomíjená nebude nabídka a podpora rekreačních služeb pro aktivní odpočinek občanů, návštěvníků a turistů.

Ústí nad Orlicí místem pro spokojený život všech generací

 

Vzájemnost a spolupráce jsou základem úspěchu

  • Jsme realističtí a víme, že bez vzájemné spolupráce ve prospěch města a občana se neobejde žádné uskupení kandidátů ani budoucích zastupitelů. Jedno volební období neznamená téměř nic, neboť se navazuje na rozpracované záležitosti po předchůdci a rovněž se připravují projekty pro nástupce. Plně chápeme význam kontinuity práce ve prospěch města.
  • Chceme se pravidelně setkávat s občany, zástupci místních firem a živnostníky. Přejeme si, aby se jim v našem městě dobře žilo, podnikalo a vznikala nová pracovní místa.
  • Ve spolupráci se státním podnikem Česká pošta a soukromou právnickou osobou přemístíme hlavní poštovní pobočku zpět do centra, do objektu Lochmanova 1400. Dořešíme veřejný prostor před objektem pošty.
  • V součinnosti s Pardubickým krajem zahájíme výstavbu ateliérů střední školy uměleckoprůmyslové a podpoříme využití školního internátu pro tzv. startovací byty v centru.
  • K dostupnému bydlení pomůže revitalizace chátrajícího areálu Perly 06 v Hylvátech.
  • Budeme usilovat o odkup pozemků autobusového nádraží.

Společným úsilím to zvládneme. 

Matouš Pořický

e-mail: matous.poricky@odsuo.cz
tel: 777 234 837

Všechna práva vyhrazena | ODS Ústí nad Orlicí 2022